Vraag over inhoud opleiding

Vind of schrijf hier je infomatie over de verschillende cursussen en scholen.
Reineke

Vraag over inhoud opleiding

Bericht door Reineke » 06 jun 2010, 23:25

Hallo dames en heren,

Omdat ik op dit moment bezig ben met het afronden van mijn opleiding Voeding en Diëtetiek, ben ik op zoek naar informatie over de inhoud van de koksopleiding op dit moment. Is er wellicht iemand die me hier iets meer over kan vertellen.

Mijn scriptie gaat over het 'uit eten gaan met een voedselovergevoeligheid', denk hierbij aan coeliakie (persoon mag geen gluten) of kippenei allergie. Voor het onderzoek heb ik een aantal personen met voedselovergevoeligheden geïnterviewd en hiermee in kaart gebracht waar sommigen met een voedselovergevoeligheid tegenaan lopen wanneer zij uit eten gaan in een restaurant. Ook heb ik een aantal (chef-)koks geïnterviewd om hun kant van het verhaal te kunnen verwoorden in het onderzoek.

Omdat mij opviel dat de gediplomeerde koks de meeste informatie over allergieën en intoleranties van internet uit boekjes e.d. hebben gehaald vroeg ik me af hoe dat zit met de koksopleiding. Wordt hier aandacht aan besteed? Zo ja, staan er teksten in leerboeken of wordt er over verteld door een docent danwel leermeester? Een van de geïnterviewden is nog leerlingkok (2e jaar) en hij gaf aan dat hij alleen in zijn leerbedrijf het e.e.a. heeft gehoord, maar op school niks. Wel vermoed hij dat dat in zijn 3e jaar zal komen, maar in welke vorm wist hij niet.

Kort door de bocht is mijn vraag dus: wordt er aandacht besteed aan allergieën/intoleranties tijdens de koksopleiding? En zo ja, hoe?

Alvast ontzettend bedankt voor het lezen en hopelijk beantwoorden van mijn vraag.

Groetjes, Reineke

Plaats reactie