Leo vertelt over zijn Ster klas opleiding de In's en Out's

Vind of schrijf hier je infomatie over de verschillende cursussen en scholen.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Leo vertelt over zijn Ster klas opleiding de In's en Out's

Bericht door Webmaster » 25 mar 2007, 11:15

Leo vertelt over zijn Ster klas opleiding

Verhaal Link
Kokforum.nl : de website voor koks

Rudi B
Contacteer:

Bericht door Rudi B » 26 mar 2007, 00:20

mooi hoor, erg inspirerend :D

Marino

Bericht door Marino » 27 jun 2007, 19:27

Jammer dat dit stuk zo ver weg verstop staat op koksforum. Heel mooi en inderdaad zeer inspirerend!

Thijmen

Re: Leo vertelt over zijn Ster klas opleiding de In's en Out's

Bericht door Thijmen » 18 aug 2008, 07:09

erg moooi verhaal :D

het geeft me nog meer motivatie om de koksopleiding te doen :D

hafida

Bericht door hafida » 06 sep 2008, 23:53

Mooie (levens)verhaal,

Een bewijs dat hard werken loont en dat je dromen kan verwezelijken. Je krijgt het niet cadeau, maar wel grappig dat je een sollicitatie brief had gestuurd naar Cas spijkers, en niet naar de betreffende chefkok, was zeker op zijn teentjes getrapt en heeft je daarom niet uitgenodigd voor een gesprek. Ik heb het wel met je eens dat je koken meer leert in praktijk, tijdens lessen is het vaak geestdodend stof, je leert door fouten te maken en te verbeteren. Ik hoop dat je verhaal een inspireerde rol heeft op jonge koks en dat ze door jouw verhaal in het mooie vak terecht komen.

postmawl

Bericht door postmawl » 20 jan 2009, 00:06

Mooi verloop van je opleidings verhaal en je visie op het forum. Ook ik ga ervan uit dat de praktijk de beste leermeester is. Ik ben 43 en ben op mijn 40 ste begonnen met een koksopleiding op contractbasis. Een dag pw naar school en daarnaast je gewone werk doen ( ik was toendertijd nog magazijnmeester) en dan in een half jaar 2 schooljaren doorlopen en de opleiding met succes afronden. Piitg klusje maar zo fijn om te doen. Daarna solliciteren en aangenomen worden ho maar, geen ervaring was de meest gehoorde excuus. Toen het geluk van de wereld gehad en ben in een bedrijf in Eindhoven terecht gekomen en heb daar in de praktijk heel veel geleerd en gezien en kon ook flink groeien in mijn werk en ervaring. Ik werk nog regelmatig voor dit bedrijf en kijk uit naar deze dagen, elke keer leer ik in dat bedrijf weer iets wat me verder helpt. En zo blijf je leuk bezig in je vak. Heb vorig jaar gesolliciteerd bij een bedrijf in Rotterdam, een Spaans georienteerd restaurant en ben aangenomen. Het eerste wat de chef-kok zei na een puur uur proefwerken, je kunt zien Willem is goed opgeleid. Ik vond dat te gek om te horen, zo zie je maar 100% inzet, je eigen vastbijten en tegen de bierkaai opboksen geeft zo nu en dan leuke resultaten. Planning is om veel ervaring in de praktijk op te doen en dan de opleiding tot zelfstandig werkend kok te doen.
Smaakvervlakking is een zekerheid en valt niet te betwisten, helaas maar al te vaak te betreuren.

Esther

Bericht door Esther » 21 jan 2009, 22:01

Een prachtig carriereverhaal, Leo. Je krijgt toch gewoon zin om meesterkok te worden! Ik raak steeds meer thuis hier :) Er valt zoveel te lezen op koksforum. Bovendien is de sfeer op het forum ook erg prettig! Dat mag ook gezegd worden.

Damian Wouters

Bericht door Damian Wouters » 13 nov 2010, 04:11

Hallo Leo,
Een mooi stuk van jou.
Ik ben het vooral roerend eens met de quote van jou hieronder.
Ik ben er ook heilig van overtuigd, dat, als je misschien niet goed kan leren op school, toch een superkok kan worden. Maar alleen als je een instelling hebt, waarmee je je voor 100% inzet, dan lukt het ook.
Wat je in de praktijk echter vaak tegen komt is dat er toch om een papiertje gevraagd wordt. Door iemands vaardigheden en competenties op basis van praktijk en verdienste vast te leggen in goede gestandaardiseerde profielen aangevuld met referenties, zonder de nadruk te leggen op opleiding kun je koks toch een eerlijke kans geven op werk op hun eigen bereikte niveau.

Met Flexter.nl wordt dat ook werkelijkheid. Zonder opleiding maar veel ervaring, doorzettingsvermogen en talent (gelukkig), toch chefkok in een goed restaurant.......
Talentmanagement op basis van kunde, niet op enkel op basis van theorie.

Je inspireert mij om verder te leren!

hartelijke groet,
Damian Wouters

Ee

Plaats reactie