Michelin schrapt 2010 gidsen

Al het nieuws over de Michelin sterren, Gault Millau, Lekker
Plaats reactie
berexstone

Michelin schrapt 2010 gidsen

Bericht door berexstone » 29 nov 2009, 21:59

Als gevolg van de economische crisis besloot Michelin drie gidsen voor 2010 te schrappen. Het gaat om de gids Österreich, de gids Las Vegas en de gids Los Angeles. In het verre oosten gaat het dan volgens Michelin economisch wel goed want voor 2011 zijn er nieuwe titels gepland.
Voor Europa is het nu nog wachten op 'Great Britain & Ireland' en 'London' (medio december). Half februari komt dan 'France' en 'Paris' en ergens rond maart de 'Bonnes Petites Tables' (de Franse Bibs). Dan zijn alle gidsen bekend en komt de 'Main Cities of Europe' guide.
Ik heb nog geprobeerd de hoofd inspecteur van Michelin Deutschland (en voorheen ook Oostenrijk) dhr Ralf Flinkenflügel te overtuigen om de toch al niet te omvangrijke gids Zwitserland samen te voegen met die van Oostenrijk, zodat er toch nog een 2010 kon ontstaan. Helaas realiseerde ik me niet dat Oostenrijkers liever doodvallen dan iets met Zwitsers te maken willen hebben. Iets dat ik...eigenlijk...had moeten weten uit eigen ervaring in Zwitserse keukens. Er is enkele jaren geleden nog sprake geweest van een gids Moskou maar men heeft dat omwille van veiligheidsoverwegingen maar laten varen...

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Michelin schrapt 2010 gidsen

Bericht door Leo » 30 nov 2009, 08:48

Heb niet echt een culinair gevoel bij Moskou...zal vast wel niet kloppen
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Plaats reactie