michelin ster in Praag

Al het nieuws over de Michelin sterren, Gault Millau, Lekker
Plaats reactie
sandernooij

michelin ster in Praag

Bericht door sandernooij » 11 mar 2008, 17:40

Vandaag is bekend geworden dat het restaurant waar ik werk bekroond is met een michelin ster. Het gaat dus om Allegro in Four Seasons Prague.

Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster » 11 mar 2008, 17:52

Kokforum.nl : de website voor koks

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 11 mar 2008, 23:40

top!!!
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Linnen broek

Bericht door Linnen broek » 12 mar 2008, 11:47

gefeliciteerd. mooie beloning!
mooie foto's ook op de site. 't stond al een tijdje op de planning om naar praag te gaan. als het zover is kom ik wel langs.

Pluter

Bericht door Pluter » 13 mar 2008, 01:09

Gefeliciteerd.

Vooral ook knap dat jullie het daar voor elkaar hebben gekregen. 't zal geen gespreid bedje zijn mbt leveranciers daar..

berexstone

Re: michelin ster in Praag

Bericht door berexstone » 05 nov 2009, 12:45

Hallo, Sandernooij
11 maart 1998 is al weer een tijdje geleden dus ik weet niet of je er nog werkt. De GaultMillau Österreich 2010 omvat nu ook de steden Bratislava,
Boedapest en Praag. In Praag kreeg Allegro in het Four Seasons hotel (met nog twee anderen) de waardering van 16/20. Deze drie noteringen zijn op dit moment de drie hoogste in Praag.

Will

Bericht door Will » 05 nov 2009, 18:30

Zomaar een mening: Berexstone, je kan ook overdrijven met het linken van Gault Milau aan elk berichtje op dit forum.
Wat meer (insider?) informatie ten tijde van de GM uitreiking was erg leuk, maar nu begint het op mij over te komen als spammen....

berexstone

Bericht door berexstone » 05 nov 2009, 19:17

Mischien heb je daar wel gelijk in Will, maar ik heb de indruk dat Jan van Lissum het (nog) niet goed begrijpt net zoals jij overigens Will. Zonder de GaultMillau waren we nog nauwelijks verder dan Ferdinand Point, Alexandre Dumaine en Paul Bocuse. Maar ja blijf lekker slapen, ondertussen zal ik dan wel zwijgen. Het wordt toch niet geappreciëerd.

Will

Bericht door Will » 05 nov 2009, 19:38

Slapen...ach, volgensmij gaat het om de juiste verhoudingen en de manier van communiceren. Ik vind je berichtjes zeer interessant maar wellicht overspeel je je hand een beetje met meer dan 20 berichtjes in 3 dagen. That's all. Daarbij onstaat er vast niet alleen bij mij nieuwsgierigheid naar je achtergrond.

Afsluitend: welkom op het forum en het is niet zo dat ik je bijdrage niet waardeer...sterker nog, wat specifiekere kennis is zelfs erg leuk!

Pinxo

Bericht door Pinxo » 06 nov 2009, 05:55

Will schreef:Zomaar een mening: Berexstone, je kan ook overdrijven met het linken van Gault Milau aan elk berichtje op dit forum.
Wat meer (insider?) informatie ten tijde van de GM uitreiking was erg leuk, maar nu begint het op mij over te komen als spammen....
Ik sluit me hier 100% bij aan!!

Ik denk dat het in dit geval zelfs van beleefdheid zou getuigen als je Sandernooij gewoon even laat genieten van zijn eigen moment!

berexstone

Bericht door berexstone » 06 nov 2009, 15:41

Hi Pinxo,
ik dacht dat sandernooij het leuk zou vinden dit te weten. het is toch een mooie extra waardering. en hij heeft nu 'deux moments de gloire', dus twee momenten om terecht van te genieten en terecht trots op te zijn. vergeet ook niet dat de chef van "Allegro" Andrea Accordi binnen een jaar zijn ster heeft behaald, voorwaar niet mis ! en het gaat in stijgende lijn. Andrea Accordi werd overigens in Verona geboren en werkte o.a. in Londen, Bangkok en Saint-Tropez. Hij kookte daarna "Villa La Vedetta" in Florence naar een ster voordat hij werd gerecruteerd door de Four Seasons keten.
Hij woont in Praag met z'n vrouw en zoon.
Met Culinaire groeten,
berexstone

berexstone

Bericht door berexstone » 16 mar 2010, 13:24

Ook in de Michelingids "Main Cities of Europe 2010" wist Sander Nooij en de keukenbrigade van "Allegro" in Praag de ster moeiteloos te behouden!
Gefeliciteeerd!

Plaats reactie