de doe-het-zelf röner

Vrijheid van creative mening!
Plaats reactie
sous

de doe-het-zelf röner

Bericht door sous » 23 jun 2012, 09:56

Beste allemaal,

In mijn huidige keuken beschikken wij over een vario cooking center. Je weet wel, zo'n enorm kooktoestel(http://www.frimabenelux.com/" onclick="window.open(this.href);return false;)met een prijskaartje waar je een leuke auto voor koopt.
Ideaal ding in de MEP en een crime om a la carte mee te draaien.

maar daar gaat het niet om.

Als die machine van me toch tot op de graad nauwkeurig kan worden ingesteld, dan hadden ze er vanuit de fabriek toch ook wel een optioneel pompje bij kunnen maken om hem als röner te gebruiken... Zou zelf graag gaan experimenteren hiermee maar vroeg me af of iemand anders deze gedachte al eens in de praktijk heeft gebracht.

schieten maar!

jeroenbr

Re: de doe-het-zelf röner

Bericht door jeroenbr » 27 jun 2012, 23:26

dat pompje is puur en alleen om een continu water temperatuur te generen op elke vierkante cm.
Aangezien jou vario cooking center deluxe een ander temperatuur regeling heeft (geen hitte vanuit 1 richting) komt het idee van een pompje totaal te vervallen.

Wat jij moet doen is je deluxe machine instellen en controleren of elke hoek/cm dezelfde temperatuur heeft. Wijkt deze niet meer af dan 0,2 kan je prima precisie koken zonder maatregelen te nemen.

sous

Re: de doe-het-zelf röner

Bericht door sous » 16 jul 2012, 11:31

aha...

en ik maar denken dat door het water te laten circuleren de temperatuur overal constant zou zijn :?
er is toch wel degelijk een verschil tussen sous-vide koken in stilstaand en bewegend water of ben ik nou gek geworden?

Plaats reactie