Onderzoek kruiden en specerijen

Vrijheid van creative mening!
Plaats reactie
Joyce

Onderzoek kruiden en specerijen

Bericht door Joyce » 16 jun 2010, 13:18

Geachte lezer,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Joyce en ik ben alles behalve professionele kok.
Beter gezegd, ik hou ontzettend van heerlijk eten, maar kan zelf niet goed koken!

Nu ben ik voor mijn werk bezig met een onderzoek naar het gebruik van kruiden en specerijen.
Als onderdeel daarvan zou ik graag een aantal professionele koks willen vragen om mij te helpen met het beantwoorden van wat vragen.

Ben jij misschien bereid te helpen? Zou je dan misschien onderstaande vragen voor me willen beantwoorden?

Je mag de antwoorden aan me mailen (jblok@millford.nl) of als reply op het forum.
Alle antwoorden zullen anoniem verwerkt worden.

Ik hoop op veel positieve reacties!

Gr. Joyce

- Voor hoeveel personen kookt u gemiddeld per dag/avond?
- Maakt u gebruik van kruiden en specerijen om uw gerechten op smaak te brengen?
- Kunt u mij vertellen welke kruiden en/of specerijen u het meest gebruikt?
- Waar komen de kruiden en/of specerijen die u gebruikt vandaan? (Bijv. Markt, supermarkt, groothandel)
- Gebruikt u verse producten en/of strooiers*?
- Bij het gebruik van strooiers, welke merken kent u?
- Zijn deze strooiers speciaal bedoeld voor de professionele markt?
- Wat is uw mening over deze strooiers?
- Heeft u bepaalde wensen/verwachtingen t.o.v. kruiden en specerijen in uw professionele keuken?

*Onder strooiers verstaan wij kruiden en specerijen in een pot of zakje.

Hartelijk dank voor uw tijd en medewerking!

Pinxo

Re: Onderzoek kruiden en specerijen

Bericht door Pinxo » 17 jun 2010, 09:30

• - Voor hoeveel personen kookt u gemiddeld per dag/avond?
  • Sterk wisselend soms 100 soms 20
  • [u]- Maakt u gebruik van kruiden en specerijen om uw gerechten op smaak te brengen?[/u]
  • Altijd
  • [u]- Kunt u mij vertellen welke kruiden en/of specerijen u het meest gebruikt?[/u]
  • Kleinbladige Basilicum, citroenbasilicum, Spaanse peper, knoflook, oregano, ui, tijm, citroentijm, koriander, gerookte paprikapoeder, munt, gemalen komijn, laurierblad, laurierpoeder, peper, zeezout (nooit zout met jodium!) Ui en knoflook voor het gemak even als kruid gedefinieerd
  • [u]- Waar komen de kruiden en/of specerijen die u gebruikt vandaan? (Bijv. Markt, supermarkt, groothandel)[/u]
  • Groothandel en/of eigen kweek
  • [u]- Gebruikt u verse producten en/of strooiers*?[/u]
  • Beide
  • [u]- Bij het gebruik van strooiers, welke merken kent u?[/u]
  • geen idee! ik weet welk potje, kleur en vorm ik het liefst gebruik en waar die staat. Ik pak die dus blind
  • [u]- Zijn deze strooiers speciaal bedoeld voor de professionele markt?[/u]
  • Ja maar dat zit 'm denk ik hoofdzakelijk in de hoeveelheid/grootte van de verpakking
  • [u]- Wat is uw mening over deze strooiers?[/u]
  • Ze zijn voor mij een aanvulling of soms in bepaalde combinaties een totale smaakmaker (bijv. bij grillen of bij koude salades; tonijnsalade bijv.)
  • [u]- Heeft u bepaalde wensen/verwachtingen t.o.v. kruiden en specerijen in uw professionele keuken?[/u]
  • Wat er niet is heb ik meestal zelf maar de hoeveelheden zijn daarvan niet altijd toereikend, laurier koop ik nooit; eigen boom, alleen heeft die zo geleden deze winter dat ik 'm eigenlijk dit jaar met rust moet laten.
  • Zaken waar ik echt naar op zoek ben zijn bijvoorbeeld; Bergamot olie, sinaasappelbloesemwater, sinaasappelbloesem, betaalbare biologische citroenen om citroenzout mee te maken! (i.p.v dat bakje met vier biocitroentjes a 9,50! bij de Hanos)

Plaats reactie