GEZOCHT: creatieve ideeën voor eliminatie dieet

Vrijheid van creative mening!
Plaats reactie
Chiel

GEZOCHT: creatieve ideeën voor eliminatie dieet

Bericht door Chiel » 26 jan 2010, 20:01

Mijn vriendin moet binnenkort een week lang een speciaal eliminatie dieet volgen om afvalstoffen uit haar lichaam te verwijderen, zodat zij vervolgens met een provocatie dieet kan onderzoeken waar zij allergisch voor is. In de eerst week is weinig toegestaan. Ik dacht dat ik redelijk creatief was, maar ik kan weinig gerechten bedenken met de onderstaande producten. Hebben jullie ideeën? Zowel voor ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes. Behalve zout mag er dus niets anders gebruikt worden (geen kruiden, suiker, etc.). Alvast bedankt voor jullie reacties!

De lijst:
Olie :
Olijfolie (evt. zonnebloemolie, kokosnootolie, koolzaadolie, palmolie of saffloer¬olie).
Kies een olie die u (bijna) nooit gebruikt.
Vlees en vis :
Lam, geit, konijn, eend, wild (hert, ree), struisvogel : bij voorkeur ge¬grild of gebraden in eigen vet, eventueel gebraden in olie (geen boter e.d.)
Zalm, forel, makreel, heilbot : gegrild, gestoomd of ge¬bak¬ken in olie. Alleen verse vis of diep¬vries, geen blik of gerookte vis.
Fruit :
Peer, lychees, passievruchten, granaatappels, liefst vers.
Groenten :
Wortel, bleekselderij, venkel, koolrabi, schorseneren, pastinaak, cour¬gette, paksoy, rabarber, sla, asperges : ko¬ken of roerbakken, liefst niet rauw (behalve sla)
Zetmeelbevattende produkten :
Zoete aardappel, yam (natuurvoedingswinkel, toko): koken als aardap¬pelen of kleine stuk¬jes roer¬bakken
Cassave (toko)
Dranken :
Kruidenthee, behalve rooibosthee, groene thee en kruidenthee, die u al vaak gebruikt.
Voorbeelden zijn venkelthee, zoethoutthee, lindebloesemthee, kamillethee, brandnetelthee.
Mineraalwater (met of zonder koolzuur)

Ellen123

Re: GEZOCHT: creatieve ideeën voor eliminatie dieet

Bericht door Ellen123 » 27 jan 2010, 13:59

op het vel gebakken eendenborst met granaatappelzaadjes, met daarbij een puree van pastinaak

In weinig olie gebakken zalmmoot met geblanceerde venkel en in olie gebakken zoete aardappelblokjes/schijfjes

In weinig olie gebakken of gegrilde struisvogelbiefstuk met roergebakken courgette en paksoi

evt. aanvullen met een salade waarin ook peer verwerkt kan worden.
Karig hoor. :wink:

Ellen123

Bericht door Ellen123 » 27 jan 2010, 14:05

Cassave chips

• 1 halve cassave wortel
• zonnebloemolie om in te frituren
• mandoline
• zout

Verwarm het frituurvet op 170 graden. Schil de cassave wortel zodat je alleen het witte gedeelte overhoudt.
Gebruik een mandoline om mooie dunne reepjes te snijden.
Frituur ze in 20 seconden mooi goudbruin, Het gaat een beetje op gevoel, ze moeten een mooie goudbruine kleur krijgen.
Leg ze op wat keukenpapier zodat ze kunnen uitlekken en bestrooi ze met wat zout.

Geen ervaring mee :?:

Chiel

Bericht door Chiel » 28 jan 2010, 16:44

Bedankt voor de suggesties. Morgenavond ga ik voor de eendenborst met granaatappelpitjes. Vandaag op het menu: gestoofde konijnenbout met drie geroosterde groenten.

Die cassave chips zat ik ook al aan te denken..die ga ik vanavond ook maar even maken.

Nogmaals bedankt!

Plaats reactie