Ontwerpen voor in de keuken

Vrijheid van creative mening!
Plaats reactie
f.avort

Ontwerpen voor in de keuken

Bericht door f.avort » 13 okt 2009, 08:32

Hallo,

Ik ben bezig met het ontwerpen van gebruiksvoorwerpen voor in en rond de keuken. Momenteel heb ik een ontwerp klaar voor een nieuw vormgegeven peper- en zoutmolen waarvan ik denk dat het vrij revolutionair is. Ook heb een ontwerp klaar voor een kookboekhouder uitgevoerd in geborsteld RVS.
Details kan ik nog niet geven maar ik ben wel opzoek naar nieuwe ideeën en daar heb ik jullie bij nodig.
Dus brand los en geef aan wat jij graag zou zien in jouw keuken. Of wellicht dat je met een idee rond loopt waar je nog geen uitwerking voor hebt gevonden.

Groeten,

Fred

Emiel

Re: Ontwerpen voor in de keuken

Bericht door Emiel » 13 okt 2009, 14:51

Wat belangrijk is in mijn ogen. Materiaal dat duurzaam en gebruiksvriendelijk is.
Materiaal dat bv in hobbywinkels te vinden is is nagenoeg ontwikkeld naar uitstraling om de verkoop ervan te stimuleren. Er mee kunnen werken is een ander paar mouwen. Ik weet niet voor welke doelgroep u ontwikkeld. Waarschijnlijk trendy hobbykoks en huisvrouwen.
Ik zou eerder de designwaarde terugschroeven en meer richting de gebruiksvriendelijkheid ontwerpen.
Een grote naam uit de culinaire wereld erbij betrekken zou dan vervolgens een goede stap zijn. Dit geeft het product een extra boost. Als vervolgens de consument overtuigd is, het product koopt, en er daadwerkelijk goed mee aan de slag kan zal dit de verkoop alleen maar meer stimuleren.
Een afgeleverd product dat goed is is nog altijd de beste reclame.

f.avort

Re: Ontwerpen voor in de keuken

Bericht door f.avort » 13 okt 2009, 15:24

Klopt daar ben ik het helemaal mee eens. In principe is het uitgangsmateriaal RVS. De peper- en zoutmolen waar ik het over had zijn ook degelijk ontworpen. Het maalsysteem wat er in komt is van "CrushGrind" en op het karamiek krijg je 25 jaar garantie.
Het is dan ook mijn streven om alleen kwalitatief goede producten te ontwerpen. Een echte doelgroep heb ik niet echt, ik wil wel dat mij ontwerpen vernieuwend zijn. Gebruiksvriendelijkheid is ook een pre, het moet uiteindelijk simpel en duurzaam zijn.
Grote namen uit de culinaire wereld ken ik niet persoonlijk, maar dat kan altijd veranderen en als je inderdaad zo'n naam aan je product kan hengen zal dat zeker een boost geven.

Plaats reactie