vreemd maar erg lekker

Vrijheid van creative mening!
Plaats reactie
nickvdwater

vreemd maar erg lekker

Bericht door nickvdwater » 05 okt 2008, 23:42

Ik was me een beetje aan het vervelen, wanneer ik dacht een een gelei van coca cola te maken...
deze beviel me goed.. ik kon de koolzur op mijn tong voelen tintelen...
waarna ik nog druiven in de koelkast zag staan... hier heb ik dan sap van gemaakt en caviaar gemaakt...
ook erg lekker.. toen dacht ik de 2 samen eens te proberen. en Wow tot mijn verbazing heel erg lekker samen ik heb hier een foto van...
Graag een mening.
Afbeelding

JeroenTrimbos
Contacteer:

Re: vreemd maar erg lekker

Bericht door JeroenTrimbos » 06 okt 2008, 09:29

Verkoop je recept aan Haribo... :D
Practice what you preach

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 06 okt 2008, 18:13

Als je cola verwarmt, verdwijnt het koolzuur dan niet? Of heb je een ander bind middel gebruikt zodat je niet hoeft te verhitten? Ik ben zelf nog maar een leerling dus geen ervaring ermee. En ik zat dan te denken aan agar als bindmiddel. Dat bind toch koude vloeistoffen? Maar ik kan het ook fout hebben :P Vandaar de vraag om ervan te leren.

Heb je een receptuur van bijde ? Zou het zelf wel eens uit willen proberen en collega's op het werk verassen. Natuurlijk zeg ik dan niet dat het van mezelf is :P

nickvdwater

Bericht door nickvdwater » 06 okt 2008, 20:08

Hey leuk je reactie, maar idd cola verliest zijn koolzuur als je hem verwarmt. ik heb dus ook maar een klein beetje cola verwarmt en hier in de gelantine opgelost en dan weer bij de rest van de cola gedaan. dus je verlies maar een beetje koolzuur. om agar te gebruiken als bindmiddel moet je het vloeistof samen met de agar ook tot 80 graden verwamen maar met agar krijg je meer een bite in je gelei, en met gewoon gelantine heb je dat mooi smeltent gelei.

stijnh

Bericht door stijnh » 22 jul 2013, 22:59

Hoe heb je caviaar gemaakt van de druivensap?

Plaats reactie