Voorstellen

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
Roelof

Voorstellen

Bericht door Roelof » 01 mar 2010, 13:43

He hallo allemaal!
ben al eenige tijd bekend met koksforum maar nog nooit voorgesteld dus bij deze..

Mijn naam is dus Roelof woonachtig in Jirnsum(friesland) en ben 23 jaar.
Ben nu werkzaam bij Hotel restaurant oostergoo in het watersport dorp Grou.
Hier voor heb ik bijna 4 jaar bij Tjaarda Oranjewoud gewerkt en ben ik 9mnd werkzaam geweest in Curacao(mambo beach)
Ook heb ik een vorig jaar een snuffel stage van een week gedaan bij Oud sluis wat uiteraard geweldig was.

Tot op het forum!

Groeten,

Roelof

Maurits

Re: Voorstellen

Bericht door Maurits » 01 mar 2010, 16:32

Welkom!

Vertel eens over je snuffelstage? Wat maakte het geweldig?
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Roelof

Bericht door Roelof » 01 mar 2010, 22:23

Was gewoon het totaal plaatje wat het geweldig maakte,
IVoorbeeld:
ik was gewend om 11.00 de keuken in te lopen en om een uurtje of 22.00/23.00 de keuken weer uit te lopen..

Dat is daar toch wel anders 09.00 beginnen en om een uurtje of 2 s'nachts de keuken weer uit te lopen..
Was daar gewoon 16 uurtjes letterlijk rennen in de keuken.
Wat ik voor een weekje wel leuk vond,maar hoef dat niet dag in dag uit,is me net wat te veel van het goede.
Ook ben ik altijd gewend als iemand wat zegt bon te zeggen of bon chef..dat mag dus niet van Sergio zoals hij zei:Je bent hier niet in Frankrijk haha en noem me gewoon Sergio we doen het hier met z'n allen!Dat zijn toch leuke dingen.

en natuurlijk de producten waar je daar mee werkt ongelooflijk wat is dat allemaal top spul om maar te zwijgen met wat ze er allemaal mee doen..
en mocht natuurlijk alles proeven,kan je vertellen er stond een complete familie engelen op mijn tong te pissen:)

Maar zoals ik al zei vond het een geweldige ervaring maar vind mijn sociale leventje toch ook wel belangrijk en zou het dus niet als vast werk willen.

Dus daarvoor heel veel respect voor Sergio en zijn team,en natuurlijk de collega koks hier die dat wel kunnen/willen..

berexstone

Bericht door berexstone » 01 mar 2010, 22:41

Hi Roelof, welkom hier
Even een kleinigheidje, in Frankrijk zeggen ze niet 'bon chef', maar.....'oui chef', of gewoon 'chef' als er wat haast is. 'Bon chef' betekend in feite dat de ondergeschikte na eerst na te denken akkoord gaat met de opdracht van de chef. Ik weet dat in veel Nederlandse keukens 'Bon chef' gezegd wordt, maar het is eigenlijk "krom" Frans...

Roelof

Bericht door Roelof » 01 mar 2010, 23:17

Ze houden het bij ons in de keuken maar gewoon bij bon of ja.
Als ik over dag of sávonds in de drukte de hele tijd oui hoor dan word ik denk ik gek hahha maar igg bedankt voor de info.

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 04 mar 2010, 01:18

Heeey Roelof :)
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Roelof

Bericht door Roelof » 04 mar 2010, 09:35

Hee ceesie;)..

Plaats reactie