Hallo Thijmen hier :)

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
Thijmen

Hallo Thijmen hier :)

Bericht door Thijmen » 18 aug 2008, 07:07

Hey

ik zal me even voorstellen

mijn naam is Thijmen en ik woon in zuid-holland dorpje Herkingen en ik ben 16 jaar LOL
en ik ga beginnen met de koks opleiding en ik kan echt niet wachten om die opleiding te doen het lijkt me een geweldig beroep en natuurlijk weet ik de nadelen er ook van bijv late werktijden en vooral savonds werken en noem het maar op ik zeg dan o zelf een kwestie van wennen

ik ga trouwens de koks op leiding doe op het Albeda in Hellevoetsluis er kunnen maximaal 70 leerlingen in dat gebouw dus ben erg blij dat ik daar aangenomen ben:)

ik ben hier trouwens terrecht gekomen via een een soort opstel van 1 van de admins hier over zijn opleiding en ik vondt/vindt het erg boeiend hoe hij het gedaan heeft :D

maar ik heb nog een vraagje
ik ben nog iemand die totaal geen ervaring heeft met de koks wereld zeg maar (ok bijbaantje gehad in restaurant als afwashulp)
maar mijn vraag is of er enkele tricks tips zijn voor mij als beginnende kok???? (student)

alvast bedankt :)

Webmaster
Contacteer:

Re: Hallo Thijmen hier :)

Bericht door Webmaster » 18 aug 2008, 07:53

Hi Tijmen,

Van eerst van harte welkom.

De beste tip dat ik je kan geven is veel vragen aan de leermeester / chef en probeer dingen gauw op te pakken en wees niet bang om fouten te maken je bent er tenslotte om te leren.
Kokforum.nl : de website voor koks

Jom
Contacteer:

Bericht door Jom » 18 aug 2008, 11:49

koop bij een boekhandel een paar schriftjes voor 1 of 2 euro en schrijf daarin alles op qua recepten, bereidingswijze etc. In het begin denk je misschien alles te kunnen onthouden, maar later ben je het waarschijnlijk vergeten.
De aanhouder wint

Thijmen

Bericht door Thijmen » 23 aug 2008, 08:36

ok bedankt voor de tips :)

Plaats reactie