De tweede dan maar

Graag zien wij wie U bent!
sandernooij

De tweede dan maar

Bericht door sandernooij » 09 jan 2008, 13:18

Hallo allemaal.

Ik ben Sander ik woon en werk in Praag, Tsjechie. Ben hier ongeveer een half jaar geleden heen gegaan in eerste instantie voor mijn Vriendin. In Nederland werkte ik in een restaurant op vrij hoog niveau (mijn eerste restaurant) En ik wilde er niet op achteruit in Tsjechie. (nogal een klus want op dit moment ligt het algement horeca niveau niet erg hoog hier) Gelukkig kon ik via een bevriende chef in Amsterdam contact leggen met de Chef in het four seasons in Praag. Allegro heet het restaurant. Inmiddels is deze chef weg en hebben we een nieuwe chef, Andrea Accordi. Deze jonge chef(33) had al een ster in Florence waar hij vandaan komt en de ambitie is om ook hier dat doel te bereiken. (sterren worden hier in maart uitgedeeld)

Ik ben overigens 23 jaar en heb na een havo en een begin van een hbo besloten dat ik toch liever de horeca in ga. Dat is ongeveer twee jaar geleden en tot nu toe valt het niet tegen. Ik heb particulier in twee jaar de koksopleiding in nederland gedaan (was hiermee al bezig toen ik amsterdam in mijn eerste echte restaurant begon hiervoor werkte ik op texel, waar ik vandaan kom, op het strand)

Ik ben enhausiast broodbakker en expirimenteer thuis volop met verschillende reis tijden gist mengsels graansoorten en ga maar door. Sowieso ben ik behalve in het restaurant ook graag thuis aan het koken vooral dingen die we niet op het werk doen zoals Mexicaans of Indonesisch.

Goed tot zo ver maar even,

Sander.

Plaats reactie