ff voorstellen: gert

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
Gert
Contacteer:

ff voorstellen: gert

Bericht door Gert » 13 jul 2007, 18:20

hallo allemaal,

ik ben gert, 17 jaar oud. Op zaterdagen en in vakanties werk ik bij de plaatselijke keurslager. De slagerij is een van de grootste en best bekend staande uit de regio. We hebben nog onze eigen koeien en we maken alles nog zelf. Ik ben daar de rechterhand van de chef, een fantastisch leuk baantje. Samen maken wij in de winkel achter het hakblok alles wat nodig is. In de slagerij mag ik ook wel eens kok spelen. We maken dan wel simpele dingen als hachee, zuurkoolschotel, babipangang, kip piri piri, varkenshaas in peperroomsaus enz.
Ik vind het slagersvak fantasisch mooi maar ik ben helemaal stuitergek op het koksvak. Ik kook af en toe in de vakantie samen met vrienden. Dan maken we een 6 of 7 gangen diner. Superleuk, en lekker...
Ook maak ik op zondag vaak wat lekkers. Voor aankomende zondag staat er een zomerhaasje op het menu(varkenshaas gevuld met brie, omwikkeld met ontbijtspek en gemarineerd met een tuinkruiden marinade) en een gebonden lamssoep met kerrie, lijkt met ook lekker. Ik moet helaas nog 1 jaartje naar het voortgezet maar daarna mag ik gelukkig naar de koksschool. Het lijkt me fantastich kok te worden en uiteindelijk net als leo ook sterklas te doen.
Ik hoop hier op 't forum nog veel optesteken!

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 13 jul 2007, 19:35

welkom..

met jou entousiasme kun je ver komen !! :wink: :D

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 15 jul 2007, 11:58

Welkom!!!

leuk om te lezen!

suc6!!!!
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Maurits

Bericht door Maurits » 15 jul 2007, 20:51

Gert, ik zie dat je 17 bent en nog een jaartje onderwijs moet doen. Zit je op het vwo?
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Gert
Contacteer:

Bericht door Gert » 16 jul 2007, 10:10

ja, 'k moet alleen zeggen dat ik 6 jaar voortgezet wel helemaal zat ben. Al die vakken interesseren me werkelijk waar niks. maar goed nog een jaartje doorzetten..

Maurits

Bericht door Maurits » 16 jul 2007, 11:22

Opmerkelijk dat je van het vwo naar een kokschool gaat (hbo of universiteit wordt toch meestal van je verwacht). Ik bewonder je wel dat je zo voor je passie kiest. Ikzelf heb gymnasium en universiteit gedaan en werk nu aan het verkrijgen van mijn doctorstitel. Ook al vind ik mijn werk erg leuk, mijn passie ligt ook bij koken. Maar let wel op bij scheikunde, kan wellicht nuttig zijn voor moleculair koken :wink: .

Gert
Contacteer:

Bericht door Gert » 16 jul 2007, 17:50

ik ben zegmaar een echte vakidioot. ik kan ook niet goed stilzitten. ik vind het heerlijk om met m'n handen bezig te zijn. Het mooiste zou zijn om later een eigen restaurant te hebben, en daar komt zeker heel wat denkwerk bij kijken: inkoop, nieuwe gerechten bedenken prijscalculatie enz..
ik kies voor het vak en mijn passie omdat ik liever later een beroep uitoefen waarbij ik elke dag met superveel plezier naar m'n werk ga dan dat ik elke dag denk: he moet ik weer een hele dag werken..

Gert
Contacteer:

Bericht door Gert » 11 dec 2007, 17:31

Een jaar of twee geleden wou ik super graag slager worden. Het afgelopen halfjaar was dat veranderd in kok; ik wou heel graag kok worden. Maar in plaats van slagerende kok, wordt ik toch kokkende slager!
Het slagersvak is namelijk fantastisch mooi en wordt ook steeds culinairder: denk maar aan de traiterie.
Ik vindt het koksvak(het koken dan) ook heel mooi, maar toch hou je als je op hoog niveau wil koken erg weinig tijd over voor sociale contacten. Als je met koks praat hoor je ook vaak dat als ze voor de tweede keer zouden moeten kiezen, dat ze niet weer het vak in zouden gaan, hoe mooi het koken ook is. Ook veel vriendschappen en huwelijken lopen er op stuk, kijk maar naar Hans van de Wolde van de Beluga. Het hoeft niet zo te gaan natuurlijk maar toch..
Onder andere daarom kies ik toch voor het slagersvak. Ik heb ook erg veel zin om over een half jaar na m'n examen te beginnen!
In plaats van de titel meesterkok, wil ik nu graag de titel meesterslager behalen!
Daarnaast zal ik nog steeds een zeer fanatieke hobbykok blijven. In de afgelopen tijd heb ik zelf een paar nog warme fazanten uit elkaar gehaald en bereidt, heerlijk! En aankomende kerstvakantie heb ik al weer een hele dag gereserveerd om van 's morgens vroeg tot 's nacht heerlijk te koken met een paar vrienden!

Gert

chef peter

Bericht door chef peter » 26 dec 2007, 23:30

Welkom kerel.

Maurits

Bericht door Maurits » 18 jan 2008, 20:12

Gert schreef:Een jaar of twee geleden wou ik super graag slager worden. Het afgelopen halfjaar was dat veranderd in kok; ik wou heel graag kok worden. Maar in plaats van slagerende kok, wordt ik toch kokkende slager!
Het slagersvak is namelijk fantastisch mooi en wordt ook steeds culinairder: denk maar aan de traiterie.
Ik vindt het koksvak(het koken dan) ook heel mooi, maar toch hou je als je op hoog niveau wil koken erg weinig tijd over voor sociale contacten. Als je met koks praat hoor je ook vaak dat als ze voor de tweede keer zouden moeten kiezen, dat ze niet weer het vak in zouden gaan, hoe mooi het koken ook is. Ook veel vriendschappen en huwelijken lopen er op stuk, kijk maar naar Hans van de Wolde van de Beluga. Het hoeft niet zo te gaan natuurlijk maar toch..
Onder andere daarom kies ik toch voor het slagersvak. Ik heb ook erg veel zin om over een half jaar na m'n examen te beginnen!
In plaats van de titel meesterkok, wil ik nu graag de titel meesterslager behalen!
Daarnaast zal ik nog steeds een zeer fanatieke hobbykok blijven. In de afgelopen tijd heb ik zelf een paar nog warme fazanten uit elkaar gehaald en bereidt, heerlijk! En aankomende kerstvakantie heb ik al weer een hele dag gereserveerd om van 's morgens vroeg tot 's nacht heerlijk te koken met een paar vrienden!

Gert
Leuk Gert, mooie keuze. En zorg dat je ooit slager van het jaar wordt!

Gert
Contacteer:

Bericht door Gert » 18 jan 2008, 20:49

dankje wel Maurits!

en slager van het jaar worden gaan we zeker proberen! :D

andre68

Bericht door andre68 » 23 jan 2008, 23:42

wat een passie dit kan alleen maar goed gaan

Gert
Contacteer:

Bericht door Gert » 24 jan 2008, 15:35

dankje!

Afgelopen maandag zijn wij trouwens gelders kampioen geworden met de wedstrijd ''worstmakerij van het jaar'' en 6e van heel nederland!
in de categorie droge worst waren we ook nog eens regiokampioen.
echt super, grote gouden beker in de winkel enz....

Plaats reactie