Hobby kok Shein

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
shein

Hobby kok Shein

Bericht door shein » 23 feb 2007, 08:58

Hoi,

Ik ben Serge een hobby kok. Sinds kort heb ik me aangemeld bij het kosforum maar dat forum had ik al zeer regelmatig van tevoren geraadpleegd.

Ik ben wel een hobby kok maar wel ééntje die ver gaat, beetje een fanaticus??? Heb een Roner thuis, gourmetwhip en ga wat texturas aanschaffen.
Heb ook wel wat catering gedaan, maar dat was voor vrienden: feestje, verjaardag, communie etc.

Mijn basisboeken zijn die van de koksschool en recentelijk gelezen (maar wordt zeker een naslagwerk) het boek van Harold McGee. En wat boeken van ElBulli maar dat is voor mij meer kunst. (voor mij niet helemaal meer te volgen bedoel ik)

Ik hoop als hobby kok toch nog iets te kunnen mededelen in dit forum en natuurlijk het één en ander te leren.
"Emancipatie: hij is lekker in bed maar koken kan hij niet."
Kees van Kooten

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 23 feb 2007, 10:53

welkom

een roner thuis :shock: vet welk model ?

drdj

Bericht door drdj » 23 feb 2007, 11:43

Welkom Serge,

Ik ben ook een enthousiaste hobby kok (in real life ben ik ook gynaecoloog en hobby DJ). Ik heb zelf wel recepten uit de El Bulli kookboeken gemaakt. Het was lekker en goed te doen hoor. Gewoon uitproberen en ze zien er fantastisch uit.
Ik heb geen Roner maar ben wel zeer geinteresseerd. Is het ook interessant voor thuis? Ik kook eenmaal per 2 maanden zeer uitgebreid voor een groep vrienden. Tussendoor ook regelmatig uitgebreid.
Op dit moment denk ik erover om een pacojet of de frix air aan te schaffen en de thermomix.
Zijn er mensen die deze apparaten thuis gebruiken????
Ik hoor graag van jullie.
groet,
Marion aka DrDJ

shein

Bericht door shein » 24 feb 2007, 08:54

Een pacojet en frixair heb ik niet, zo ken ik ook niemand (als hobbykok dan) maar tussen mijn vrienden zitten niet zoveel kookfanaten.