Hobby kok Shein

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
shein

Hobby kok Shein

Bericht door shein » 23 feb 2007, 08:58

Hoi,

Ik ben Serge een hobby kok. Sinds kort heb ik me aangemeld bij het kosforum maar dat forum had ik al zeer regelmatig van tevoren geraadpleegd.

Ik ben wel een hobby kok maar wel ééntje die ver gaat, beetje een fanaticus??? Heb een Roner thuis, gourmetwhip en ga wat texturas aanschaffen.
Heb ook wel wat catering gedaan, maar dat was voor vrienden: feestje, verjaardag, communie etc.

Mijn basisboeken zijn die van de koksschool en recentelijk gelezen (maar wordt zeker een naslagwerk) het boek van Harold McGee. En wat boeken van ElBulli maar dat is voor mij meer kunst. (voor mij niet helemaal meer te volgen bedoel ik)

Ik hoop als hobby kok toch nog iets te kunnen mededelen in dit forum en natuurlijk het één en ander te leren.
"Emancipatie: hij is lekker in bed maar koken kan hij niet."
Kees van Kooten

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 23 feb 2007, 10:53

welkom

een roner thuis :shock: vet welk model ?

drdj

Bericht door drdj » 23 feb 2007, 11:43

Welkom Serge,

Ik ben ook een enthousiaste hobby kok (in real life ben ik ook gynaecoloog en hobby DJ). Ik heb zelf wel recepten uit de El Bulli kookboeken gemaakt. Het was lekker en goed te doen hoor. Gewoon uitproberen en ze zien er fantastisch uit.
Ik heb geen Roner maar ben wel zeer geinteresseerd. Is het ook interessant voor thuis? Ik kook eenmaal per 2 maanden zeer uitgebreid voor een groep vrienden. Tussendoor ook regelmatig uitgebreid.
Op dit moment denk ik erover om een pacojet of de frix air aan te schaffen en de thermomix.
Zijn er mensen die deze apparaten thuis gebruiken????
Ik hoor graag van jullie.
groet,
Marion aka DrDJ

shein

Bericht door shein » 24 feb 2007, 08:54

Een pacojet en frixair heb ik niet, zo ken ik ook niemand (als hobbykok dan) maar tussen mijn vrienden zitten niet zoveel kookfanaten.
Een Roner is als je voor een aantal mensen moet koken (en je staat alleen in de keuken) zeker interessant. Maar eigenlijk is vacuumgaren dan interessant, kan in een roner maar ook in een combisteamer.

Maar jij bent gynaecoloog? Geen probleem om aan een Roner te komen toch!!!
Ik ben IC verpleegkundige en heb hem via de ID kunnen krijgen. Het zijn apparaten die ze al decenia gebruiken in het labo.
Ik heb een oude afgedankte (afgedankt voor academische doeleinde). Heb hem goed gepoetst en ontsmet en hij werk perfect. Tot op 0,1 gr precies.
Daarmee ook meteen een antwoord op Ralph zijn vraag,...., ik weet niet welk model! Het is niet de Roner van ICC.
Kees van Kooten

drdj

Bericht door drdj » 24 feb 2007, 10:51

Txs! Ga informeren of ze er voor mij ook nog een hebben!

groet,
Marion aka DrDJ

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 24 feb 2007, 16:05

welke dan? die uit duitsland en wat zijn de prijsen ?

shein

Bericht door shein » 24 feb 2007, 23:35

Nee niet die uit duitsland, weet niet welk merk maar er bestaan veel roners in de labo's. Alle maten en gewichten.
Die van mij is bruin en lijkt erg veel op de roner van ICC (alleen niet digitaal)
Kijk maar eens op internet bij thermostaatbad en laboratoria. Denk alleen dat deze niet minder duur zijn, als ze voor labo's ontwikkeld worden moeten ze wellicht aan strengere eisen voldoen --> maw duurder! neemik aan.
Kees van Kooten

paulbrussel

Bericht door paulbrussel » 08 mar 2007, 15:08

drdj schreef:de thermomix.
Zijn er mensen die deze apparaten thuis gebruiken????
De thermomix heb ik inderdaad thuis, maar er zijn er meer hier, geloof ik. Het is een fantastisch apparaat, en als je er eenmaal een hebt, wil je niet meer zonder.

Plaats reactie