Softa ijsverzachter niet combineren met Sucrea Basis 2000?

Alles over ingrediënten
Plaats reactie
Stinl

Softa ijsverzachter niet combineren met Sucrea Basis 2000?

Bericht door Stinl » 13 aug 2010, 15:34

Ik heb net een Nemox Gelatissimo aangeschaft en heb al enkele keren roomijs gemaakt.
Telkens heb ik de ijsverzachter van Softa gebruikt (15 gram op 1 liter). Nu ben ik eergisteren naar de Hanos gegaan en ik zocht ijsmix maar dat was er niet dus kocht ik Sucrea Basis 2000 ( een wit poeder dat het ijs zachter maakt + meer volume ).
Gisteren heb ik dus roomijs van pistache gemaakt met de 2 producten erbij en nu vind ik de textuur van het ijs helemaal niet aangenaam. Het plakt in je mond alsof je Xantana aan het eten bent.
Nu was de vraag of die producten te combineren zijn of dat 1 product ervan genoeg is.

Heeft iemand toevallig ook nog een goed recept voor lycheesorbet? Ik heb een boek met allemaal ijsrecepten maar in het recept van lycheesorbet doen ze ook sojamelk of rijstmelk en ik wil het zonder melk maken. Alleen met lychee uit blik met het sap, suikerwater en glucosestroop.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Softa ijsverzachter niet combineren met Sucrea Basis 2000?

Bericht door Leo » 13 aug 2010, 16:17

Basis 2000 gebruikte ik vroeger wel, nu Sossa Prosorbet en Procreme.

Ik zou vooral niet te veel gebruiken van dat spul. Probeer eens de halve dosis.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Stinl

Re: Softa ijsverzachter niet combineren met Sucrea Basis 2000?

Bericht door Stinl » 13 aug 2010, 21:53

Toch maar eens even een kijkje gaan nemen voor die 2 producten van Sosa, als ze toch niet te duur zijn zoals gellan ^^

Plaats reactie