nieuwe McGee

waarbij recente en niet recente boeken aan bod komen
Plaats reactie
Maurits

nieuwe McGee

Bericht door Maurits » 07 jun 2010, 15:12

Eind dit jaar (october 2010) komt een nieuwe McGee uit!

Een ge-update en praktischere versie van zijn meesterwerk, zoals blijkt uit de omschrijving:
"A work of astounding scholarship and originality, Keys to Good Cooking directly addresses the cook at work in the kitchen and in need of quick and reliable guidance. Cookbooks past and present frequently contradict one another about the best ways to prepare foods, and many contain erroneous information and advice.

Keys to Good Cooking distills the modern scientific understanding of cooking and translates it into immediately useful information. Looking at ingredients from the mundane to the exotic, McGee takes you from market to table, teaching, for example, how to spot the most delectable asparagus (choose thick spears); how to best prepare the vegetable (peel, don't snap, the fibrous ends; broiling is one effective cooking method for asparagus and other flat-lying vegetables); and how to present it (coat with butter or oil after cooking to avoid a wrinkled surface). This book will be a requisite countertop resource for all home chefs, as McGee's insights on kitchen safety in particular-reboil refrigerated meat or fish stocks every few days. (They're so perishable that they can spoil even in the refrigerator.); Don't put ice cubes or frozen gel packs on a burn. (Extreme cold can cause additional skin damage)-will save even the most knowledgeable home chefs from culinary disaster.

A companion volume to recipe books, a touchstone that helps cooks spot flawed recipes and make the best of them, Keys to Good Cooking will be of use to cooks of all kinds: to beginners who want to learn the basics, to weekend cooks who want a quick refresher in the basics, and to accomplished cooks who want to rethink a dish from the bottom up. With Keys to Good Cooking McGee has created an essential guide for food lovers everywhere."

Afbeelding
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

HetNieuweaaltje

Re: nieuwe McGee

Bericht door HetNieuweaaltje » 23 jun 2010, 15:03

Geen geupdate versie, maar een boek wat verder gaat waar zijn eerste boek ophield:
Geen kookboek, maar een boek dat volstaat met bereidingswijzen, aankoopadviezen etc.
M.a.w. de praktijk.
De Nederlandse versie zal niet veel later dan de engels verschijnen.

Maurits

Bericht door Maurits » 31 okt 2010, 20:35

Een weekje geleden kreeg ik een Amazon bericht dat mijn bestelling 2 weken vertraagd was....Was ik gisteren in de boekhandel zie ik gewoon "Goed koken: en wat je daarvoor moet weten" van McGee liggen! WTF! De Hollandse vertaling (€35) is er eerder dan de Engelse!?

Hoe dan ook, heb er al wat in gebladerd, maar het doet me erg denken aan kooktips-naslagwerken als "Brilliant Food Tips and Cooking Tricks: 5,000 Ingenious Kitchen Hints, Secrets, Shortcuts, and Solutions" van David Joachim of "How to Break an Egg: 1,453 Kitchen Tips, Food Fixes, Emergency Substitutions, and Handy Techniques" van Fine Cooking Magazine. Ik verwacht natuurlijk dat de inhoud betrouwbaarder is, maar dat moet ik nog beter inspecteren. Verder gaat het met name over het "hoe" van het koken, en niet het "waarom" zoals in zijn eerdere werk. Errug nuttig voor met name beginners. Weg met die SVH-boeken.

Pluter

Bericht door Pluter » 31 okt 2010, 22:24

Maurits schreef:Weg met die SVH-boeken.
Precies wat ik vandeweek ook weer eens dacht toen ik deze binnen kreeg... http://www.amazon.co.uk/Chocolates-Conf ... 372&sr=8-1" onclick="window.open(this.href);return false;

Begrijpelijke, doch uitgebreide theorie, basis recepturen, voorbeelden van variaties en vooral hele mooie `troubleshooting charts`

Daar kunnen de boekjes die onze niveau 4 leerling voor pakweg 150 eutjes aan moest schaffen niet tegenop.

Maar dan de praktijk nog he....
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Maurits

Bericht door Maurits » 01 nov 2010, 08:44

Ja dat boek van je noemt Pluter is echt top! Staat ook in de literatuurlijst van de nieuwe McGee.

Over die praktijk.....daar kom je toch in de problemen, want daar kennen ze de theorie ook niet (het merendeel iig niet). Ik ken een professionele chef die niet weet hoe je een geschifte mayo of hollandaisre redt....

Pluter

Bericht door Pluter » 01 nov 2010, 14:36

Maurits schreef:Ja dat boek van je noemt Pluter is echt top! Staat ook in de literatuurlijst van de nieuwe McGee.
En vice versa.... Zullen wel vriendjes van elkaar zijn die 2 amerikaanse acedemici.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Tim

Bericht door Tim » 01 nov 2010, 19:03

vandaag ff naar selexyz gebelt, had m al een tijdje geleden online besteld, schijnt ook ernstige vertraging te hebben, zonder enig bericht van de uitgever.
wees hierop bedacht.
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin

Plaats reactie