vaartlustige koks?

Hier kunt u uw advertentie plaatsen. Bekijk eerst het voorbeeld en de regels.
Plaats reactie
daniella
Contacteer:

vaartlustige koks?

Bericht door daniella » 14 apr 2007, 08:06

van ammerscatering zoekt voor de rijnvaart alsook de expeditieschepen die naar Noord- en Zuidpool gaan nog chefs en sous chefs.
Normaal gesproken is het voor een aantal maanden, maar het komt (helaaas) meer dan eens voor dat er halverwege het seizoen een kok van het schip afloopt. wat ook kan voorkomen zijn vakatures voor een paar weken, meestal is dat dan om een kok tijdelijk te vervangen. Op
www.vanammerscatering.com is meer info. op www.oceanwide-expeditions.com zie je waar de expeditieschepen heengaan. Dat is echt een aanrader!! Bne er zelf geweest, zowel noordpool als zuidpool, en eigenlijk is het iets waar je gewoon heel graag heenwilt, om eens mee te maken!

Anne Zantinge
Contacteer:

Bericht door Anne Zantinge » 15 apr 2007, 21:21

waarom lopen er dan koks weg??
Als dat vaker dan 1 keer voorkomt, zegt dat ook iets over de werksituatie?

daniella
Contacteer:

Bericht door daniella » 16 apr 2007, 08:21

ja, dat veronderstel ik wel. op een schip is het 'samen leven' met de rest van de crew vaak het probleem. op zich niet het werk zelf, want qua creatieviteit kun je je hart ophalen. Maar omdat je na je werk ook met dezelfde mensen leeft, geeft dat vaak trubbelingen. Het komt heel vaak voor dat door onenigheid er iemand vertrekt. En soms zijn dat ook koks. Het is dus belangrijk dat een kok sociaal is. En dat weet je niet snel bij een sollicitatie gesprek, evenmin weet je of het klikt tussen de rest van het personeel.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 16 apr 2007, 21:58

kijk, daar zijn test voor.

Personality test.
Dan moet je alleen nog weten, welk "soort" mens je nodig hebt om je club compleet te maken
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

daniella
Contacteer:

Bericht door daniella » 17 apr 2007, 07:44

kun je me een bedrijf noemen die deze tests uit voert?

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 18 apr 2007, 08:03

er zullen best bedrijven zijn, maar je kan waarschijn ook de test zoeken op internet.

Gaat er om , dat als je een team samenstelt, dat je niet 2 lolbroeken naast elkaar zet, en dus ook niet twee bazen etc..
dat kan nog al eens slecht zijn voor de productiviteit of sfeer.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Koert Schuring

persoonlijkheids testen

Bericht door Koert Schuring » 08 jun 2007, 16:31

Even een kleine kanttekening aan het geheel, bij dergelijke strubbelingen aan boord ligt het vaak aan de communicatie, niet direct de persoonlijkheden. Vanuit HRC International gebruiken wij dergelijke "testen" (mag het eigenlijk niet zo noemen), en hieruit kan je afleiden wat iemand zijn voorkeur is qua management stijl, persoonlijke omgang en communicatie stijl, ZEER ZINVOL!

Hoewel wij volgens mij beide met soortgelijke bemiddelingen bezig zijn, vind ik het geen probleem om je wat info te geven zodat je hier misschien verder mee kan. Deze testen hoeven niet duur te zijn, en relatief eenvoudig aan te leren (in de basis tenminste).

Ik kan je ook eventueel in contact brengen met wat partners in regio's als India. Mocht je dit interessant vinden bel me dan even op 043 351 0070, bedrijf HRC International.

gijzzjuh

Re: persoonlijkheids testen

Bericht door gijzzjuh » 19 jun 2007, 10:56

Hee
Heb ik nog even een vraagje over op een boot werken of zoiets dergelijks.Word er op een beetje hoog niveau gekookt?
En wat zijn de voordelen en nadelen.
Want ik zou na mijn zelfstandigwerkend kok diploma wel naar het buitenland willen of iets in die richting!
Graag hoor ik er meer over
Groetjes gijs

Koert Schuring

werken op een boot

Bericht door Koert Schuring » 19 jun 2007, 13:06

Beste,

Je vraag is erg algemeen, en derhalve moeilijk te beantwoorden. Momenteel zijn er heel veel verschillende cruises op de wereld welke allemaal hun eigen voor- en nadelen hebben. Vanuit verhalen (geen eigen ervaring) hier een klein overzicht van een aantal voor- dan wel nadelen;

- Goed salaris, waarvan veel gespaard kan worden
- Zeer internationaal team
- Lange dagen, 6 dan wel 7 dagen per week werken
- Sterk hierarchisch geregeld, waarbij je jezelf moet bewijzen om hoger op te komen.
- hoe meer contracten je volbrengt hoe meer je verdient, hoe hoger je positie.
- goed aanbod van cursussen en "opleidingen"
- besloten omgeving, immers op zee kan je nergens heen en ben je ALTIJD op je werk.

Niveaus op de grotere schepen, kan heel hoog zijn, menig internationaal sterren chef heeft wel ergens een keer zijn naam gekoppeld aan een restaurant aan boord.

Qua internationaal werken, tsja, zelfde verhaal alleen zijn de condities vaak beter, minder lange dagen, meer vrij, dus ook minder betaald. Wel meer vrijheid en mogelijkheden.

Werken op een cruiseliner is echt een lifestyle, of je stopt na 6 maanden (1 contract) omdat je het echt niet leuk vind, of je gaat er helemaal in op en gegarandeerd dat je bijtekent of later weer terug komt. Voordeel is ook dat de omloop op schepen heeeel hoog is, en dus meer dan genoeg kansen om hier aan de slag te kunnen!

Mocht je er eens over willen praten bel me gerust op, is geen probleem!

groeten uit Maastricht,

Koert

m_crijns

Bericht door m_crijns » 20 jun 2007, 21:41

Hoi idereen,

er zijn inderdaad van die testen zoals leo die noemt. We hebben die bij de sterklas wel eens gedaan.

Ze noemen dit een DISC test :
hiermee kan je kijken op je een wat voor persoonlijkheid je hebt op je werk. als je deze test natuurlijk eerlijk invult!!!!

groeten

gijzzjuh

Re: werken op een boot

Bericht door gijzzjuh » 28 jun 2007, 09:17

hee koert

Bedankt voor je reactie, ik doe per 1sept. zwk in wageningen 3ejaar en heb dus al een leerbedrijf. Plaats1 te nijmegen.Maar voor mijn 2e jaar zwk zou ik graag iets anders willen. En een cruiseschip is natuurlijk wel vet.
Maar op je cv staat het natuurlijk ook altijd goed .
Moet je goed engels kunnen? Of heb je ook boten met alleen nederlandse brigades?
En zijn er ook andere dingen, naast je hogere loon dat je krygt?
Uitstapjes als je ergens aankomt enz?

Alvast bedankt
Gijs

gijzzjuh

Re: werken op een boot

Bericht door gijzzjuh » 28 jun 2007, 09:37

En ik ben pas 17 dus, kan dat een probleem zyn?

Koert Schuring

Bericht door Koert Schuring » 28 jun 2007, 10:49

Beste,

17 kan soms een probleem zijn, afhankelijk van waar je naar toe wilt. Ik zou als ik jouw was een smet Holland Amerika lijn gaan babbelen. Normaliter zal je wel goed engels moeten kunnen (of goed Frans) om op een beetje leuke positie te komen.
Ik zal eens kijken of ik niet een persoon ken binnen HA lijn, wellicht dat je daar mee geholpen bent.

Als je nog iets in Nijmegen zoekt ken ik nog wel een aantal leuke bedrijven! Ik heb daar zelf vrienden zitten die misschien ook wel iets voor je kunnen doen!

Groeten uit Maastricht

Koert

gijzzjuh

Bericht door gijzzjuh » 29 jun 2007, 15:50

hee

Kun je ook je 2e jaar zwk op die boot doen?
Want ik wil nog lang doorgaan met school.
Groetjes

gijzzjuh

Bericht door gijzzjuh » 29 jun 2007, 15:51

Ik ken trouwens ook iemand die daar is aangenomen op de HA lijn.
Als sous chef.

Koert Schuring

Bericht door Koert Schuring » 29 jun 2007, 15:58

Poeh, dat zou ik zo echt niet weten..

Anders zou je eens op hun website moeten kijken en lekker gaan bellen. Ik ben meer met de afgestudeerde mensen bezig. Wat misschien wel leuk is... http://www.hrcacademy.com... misschien weer wat anders, als je toch wil leren! Chefs al Joel Antunes zijn hierbij betrokken.

Ander idee wat ik bedacht.

Mocht ik nog ergens mee kunnen helpen laat het me maar weten!

Gr.

Koert

gijzzjuh

Bericht door gijzzjuh » 30 jun 2007, 10:22

oke zal ik doen
bedankt !

groetjes gijs

Plaats reactie