reinigen van toiletten door keukenpersoneel

Vind hier alle informatie met betrekking tot HACCP, CAO, wetgeving e.d.
Plaats reactie
ellen21

reinigen van toiletten door keukenpersoneel

Bericht door ellen21 » 23 okt 2010, 22:10

hallo

ik werk in een grootkeuken van een rusthuis en wij moeten als keukenpersoneel iedere dag
de toiletten reinigen.Buiten ons eigen toiletten moeten wij 2 andere toiletten voor bezoekers mee reinigen.
Zo ook de gang,kleedkamers,de refter en de bureau van de verantwoordlijke.(dat is 1keer in de week)
Kan dit volgens de haccp normen? We dragen hierbij onze dezelfde werkleren en schoenen als voor in de keuken.
We wisselen niet van kleren na het kuisen.
Dus de ene moment staan we in wc pot te kuisen om vervolgens daarna sla te wassen of pudding te koken.

binnenkort houden we voor het eerst een haccp vergadering en ik wil dit geval voorleggen aan de verantwoordelijke.
Ik vindt het niet kunnen dat keukenpersoneel buiten de keuken kuist en we een hebben thans een ondershoudsploeg in het rusthuis.
Is dit een werk voor keukenpersoneeL?

grts

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: reinigen van toiletten door keukenpersoneel

Bericht door Leo » 24 okt 2010, 13:29

als het een keer voorkomt... ok..
maar structureel keuken personeel toiletten laten poetsen..lijkt me niet de bedoeling.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Pluter

Re: reinigen van toiletten door keukenpersoneel

Bericht door Pluter » 24 okt 2010, 18:35

Lijkt me een mooi topic voor op een fnv forum oid.

Als bij ons het personeels toilet te goor is om aan te raken, spuit ik er zoveel bleek in dat iedereen er met tranende ogen uitkomt... Dat zal ze leren! :evil: :twisted:
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Plaats reactie