Wat is HACCP

Vind hier alle informatie met betrekking tot HACCP, CAO, wetgeving e.d.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Wat is HACCP

Bericht door Webmaster » 28 nov 2005, 13:20

De Warenwetregeling Hygiëne van Levensmiddelen verplicht onder andere horecabedrijven na te gaan welke risico's het omgaan met voedsel met zich meebrengt voor de gezondheid van de gast. Ook moet het bedrijf op papier vastleggen welke maatregelen het neemt om bedreigingen voor de gezondheid te voorkomen, welke controles het uitvoert en wat de resultaten hiervan zijn. De wet schrijft voor dat ondernemers hiervoor een HACCP-systeem of een op de branche gerichte en goedgekeurde hygiënecode dienen te gebruiken.

HACCP is een afkorting van Hazard Analysis Critical Control Points. Het betekent dat een horecabedrijf nagaat (analysis) welke onderdelen in het productieproces bedreigingen (hazard) voor de gezondheid tot gevolg kunnen hebben. De punten waar risico's kunnen ontstaan die voorkomen kunnen worden of teruggebracht tot een aanvaardbaar niveau (critical control points) houdt het bedrijf vervolgens nauwkeurig in de gaten.
Kokforum.nl : de website voor koks

JP

re HACCP

Bericht door JP » 10 jun 2007, 10:00

CCP zijn crticical control points,deze staan extra omschreven indien daar een overschrijding is zal men van te voren vastgelegde actie moeten uitvoeren vastleggen.

De uitvoering wordt door externe bedrijven zoals en Loyds uitgevoerd nu spreek ik over grote bedrijven waar voedingmiddelen gemaakt worden.

Volgende week wordt er bij ons op het bedrijf een BRC audit gelopen duur 3 dagen is nog strenger dan haccp!!

Idien interesse kan ik wel wat rapporten opsturen.

JP
ETEN DOE JE ALTIJD,ALLEEN WAT JE EET....

JP

re HACCP

Bericht door JP » 10 jun 2007, 10:03

Maar er is ook een mogelijk ipv CCP dat men er een PVA van maakt een punt van aandacht dan is er alleen registratie met en actielijst die intern op de afdeling opgelost kan worden.

JP
ETEN DOE JE ALTIJD,ALLEEN WAT JE EET....

Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster » 10 jun 2007, 10:05

Hi JP,

ik ben zeer benieuwd naar een BRC audit raport ... hoe dater uit ziet
Kokforum.nl : de website voor koks

gina
Contacteer:

Bericht door gina » 10 mar 2008, 22:41

hoi jp ik ben ook wel benieuwd hoe dit raport er uitziet

Plaats reactie