Horecabaan moet ‘gewone’ baan worden

Vind hier alle informatie met betrekking tot HACCP, CAO, wetgeving e.d.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Horecabaan moet ‘gewone’ baan worden

Bericht door Webmaster » 12 jun 2007, 10:54

Horecamedewerkers willen dat hun baan een 'gewone' baan wordt, net als in andere sectoren. Een baan met duidelijke structuur als het gaat om leidinggeven, inspraak, doorgroeimogelijkheden en scholing, want daar ontbreekt het volgens de meerderheid binnen de horeca vaak aan.
Er zal ook waardering en respect richting het personeel aanwezig moeten zijn. Het is zwaar en hard werken voor een laag salaris en minimale arbeidsvoorwaarden, zo blijkt uit de reacties van ruim 500 personen die de afgelopen vier maanden hebben meegedaan aan Het Grote Horeca Debat dat FNV Horeca organiseerde in diverse steden in Nederland.

FNV Horeca wil hiermee een beeld krijgen van de sector. De bond wil weten wat er leeft bij het horecapersoneel om eind 2007 goed voorbereid de onderhandelingen in te gaan voor de nieuwe horeca-cao. In de horeca werken 330.000 werknemers.

FNV Horeca is blij met de reacties die ondersteunen wat de bond al een tijdje zegt: er moet een andere en betere cao komen met daarin duidelijke afspraken over betere inkomens en meer zekerheid, meer doorgroeimogelijkheden en opleiding om medewerkers te binden en de uitstroom uit te sector te stoppen.

Bron: http://www.missethoreca.nl/Sectoren/horeca-nieuws
Kokforum.nl : de website voor koks

musje

Re: Horecabaan moet ‘gewone’ baan worden

Bericht door musje » 30 mei 2008, 23:35

hoi allen,

het verbaasd me dat er niemand heeft gereageerd sinds bijna een jaar geleden.
Zijn jullie dan allemaal zo tevreden?
Kan me haast niet voorstellen.
Van mij mag er progressief worden gewerkt aan het gelijkstellen van horeca-banen aan reguliere banen.
Sommigen van jullie werken structureel 50% meer dan afgesproken per contract.
Volgens mij is dat niet normaal.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Horecabaan moet ‘gewone’ baan worden

Bericht door Leo » 30 mei 2008, 23:44

Klopt, niet alle berichten gaan lang door,
als je het forum langer kent, zal je het wel in andere onderwerpen tegen komen.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Plaats reactie