Karel V

Goede of slechte ervaringen met eten in restaurants? Vertel het hier. Niet eens met een recensie? Ook dan horen we je commentaar graag.
Plaats reactie
Tompie

Karel V

Bericht door Tompie » 16 apr 2007, 21:03

Zo net terug van een etentje met een groep (20 personen) in Karel V. Niet de brasserie maar het restaurant (1 ster dus).

Voorproefjes van oester+limoengranite, tonijntartaar en een gefrituurd stuk kingkrab. Amuse ben ik vergeten. Voorgerecht drie grote stukken groene asperges koude asperges. Hoofdgerecht stukjes lamsfilet met vet en tuinbonen. Dessert, chocomelk+wortelcanelloni gevuld met zoete mango (geloof ik) op paprika. Friandises: macaron +pompoen, ananas+rodebietsap, chococup+muntroom.

Ik vond het lekker, maar helaas niet echt gedenkwaardig, voor 1 ster. Ik weet bv veel beter te herinneren wat ik 1 jaar geleden bij het Brouwerskolkje heb gegeten (ook 1 ster, overigens niet menu innovative). Porties waren ook wat mij betreft iets te weinig.

Bediening verder niets op aan te merken.
Een dag niet gekookt is een dag niet geleefd.

Tom

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 16 apr 2007, 21:59

denk wel dat het lastig is om bedrijven te vergelijken
zeker deze 2.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Tompie

Bericht door Tompie » 17 apr 2007, 08:29

Was overigens vergeten te vermelden dat de gerechten er wel heel verzorgd uitzagen en je kon zien dat er veel aandacht aan was besteed.

Tom

Webmaster
Contacteer:

Karel V gerechten

Bericht door Webmaster » 17 apr 2007, 16:59

Karel V's Chef Jerry Bastiaan daar heb ik nog samen mee gewerkt in het Amstel Hotel, was altijd streng maar daar leer je van. Gerechten moesten er altijd perfect uitzien anders gingen ze niet naar gast.

Stel dan je 100gr brunoise van paprika moesten snijden en er iets niet gelijk maat was werd dat weg gegooid, werd de gehele 100 gr weg gegooid en kon je weer helemaal opnieuw beginnen
Kokforum.nl : de website voor koks

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 17 apr 2007, 23:32

weggooien vind ik erg Zonde

Tompie

Re: Karel V gerechten

Bericht door Tompie » 18 apr 2007, 10:42

Terry schreef:Karel V's Chef Jerry Bastiaan daar heb ik nog samen mee gewerkt in het Amstel Hotel, was altijd streng maar daar leer je van. Gerechten moesten er altijd perfect uitzien anders gingen ze niet naar gast.

Stel dan je 100gr brunoise van paprika moesten snijden en er iets niet gelijk maat was werd dat weg gegooid, werd de gehele 100 gr weg gegooid en kon je weer helemaal opnieuw beginnen
Die brunoise van paprika (in desert) was inderdaad superfijn en strak.

Tom

Plaats reactie